Mä olen tällä haavaa vähän pettynyt enkä tiedä mitä ajatella, olen ollut nyt Unkarissa melkein 2viikkoa, ja tänään kuvittelin että pääsisin aloittamaan jonkunlaista työskentelyä.
Noh, kävin kylpylällä 2h katselemassa erilaisia hoitoja, joita minulle selitti heikolla englannilla heidän fysioterapeuttiensa johtaja.
Huomenna sama uudestaan, ilman minkäänlaista tulkkia.

Esitin perjantaina toiveen, että voisin täällä esimerkiksi tehdä sivujen käännöstyötä suomeksi, mihin he sanoivat ok, mutta että pääpaino on hoidoilla.Saisin varmasti hoitojen toiminnastakin irti oman alani materiaalia, jos minulla olisi unkari-suomi tai unkari-englanti tulkki, mutta nyt ymmärrän ehkä 1/3 mitä täällä tapahtuu.
Agárdissa sijaitsevassa koulutus- ja markkinointikeskuksessa olen 3-4viikkoa... en tiedä mitä saisin irti näistä muista kylpylöistä jos tämä on ainoa tehtäväni täällä?

Olin kuvitellut, että saan alaani liittyviä työtehtäviä englannin kielellä tms. täällä, tai jonkun projektin, mutta minulla ei tunnu olevan edes ketään henkilöä joka varsinaisesti ohjaisi kylpylässä harjoitteluani. Tai sellainen henkilö kyllä luvattiin, mutta hänet minun piti käsittääkseni tavata tänään (samoin kuin osallistua henkilökuntakokoukseen) eikä niitä ollutkaan.

Niille jotka jatkossa ovat tänne tulossa, se unkarin kieli on aivan välttämätön... täällä ei ainakaan tällä alalla pääse eteenpäinkään englanniksi.

Tietenkin voisin ottaa koko harjoittelun loman kannalta, mutta odotin ihan tosissani että tästä olisi konkreettisesti hyötyä koulutuksessani. Ja ehkä onkin Agárdissa, mutta entä siihen asti tai sen jälkeen?