No niin, nyt olen hieman saanut valoa asioihin, päätä ei säre, nälkä ei ole paha eikä vitutakaan ;)

Mistähän sitä aloittaisi, no niin, eli tänään on illalla oppilaiden ja opettajien yhteistä kekkeröintiä, tekevät ruokaa, juovat olutta, siirtyvät pubiin. Liityn seuraan tossa viiden aikoihin, jolloin juhlat siis alkavat.

Ruokavalmisteluita iltaa varten...

Aamulla nousin 8.30 ja maksoin 500ft (yhteensä eestaas) siitä ilosta, että Tibor kertoi minulle ettei minun tarvitse muuttaa enää Gyulaan tämän jakson aikana vaan saan asua tässä hostellissa. Minun pitäisi hankkia kuukausittainen bussilippu, joko täysihintanen tai opiskelijahintainen, joka vaatii sitä sun tätä todistusta ja paperia - en jaksaisi vänklätä vaan ajattelin ostaa vain sen täyshintaisen. Samapa tuo yhden kuukauden verran.

Kävin Tescossa ostamassa kosteusvoidetta ja meikinpuhdistusainetta, sekä YRITIN ostaa jeesusteippiä jotta saisin Akselin paketin matkaan. Eivät myyneet. Siitä puuttui hinta, no ei voi mittään. Teippi jäi kassalla ja yritän huomenna toisen kaupan kanssa uudestaan. Paketti on HIANO! se sisältää kaikenlaista kivaa Akselille ja ehkä pientä muillekin :)

Kun pääsin tänne takaisin hostellille, olin saanut Agárdin & Györin yhteyshenkilöltäni mailia. Ah miten sujuvaa englantia - NOT :D mutta ymmärrettävää joten se on ihan ok. Tosin hän kirjoitti että huomenna on tapaaminen klo 14, mutta alunperin sovimme siitä klo 9... 

Mailasin sitten suorilta Tiborille kysyäkseni miten asia on, plus ehdottaakseni että ehkä elän täällä hostellissa vain tämän ajan 24.9-17.10 - koska muutan sitten joka tapauksessa lähes koko loppuajaksi muualle Unkariin Agárdiin ja Györiin jossa minulla on toiset majoitukset. Eli olisi järkevämpää terminoida tämä asuntosuhde silloin 17.10 ja etsiä sille viimeiselle ja ainoalle viikolleni Unkarissa jonka vietän Gyulassa joku väliaikaismajoitus koska olen kuitenkin silloin enää täällä 6pv. Sama bussilipun kanssa, miksi alkaisin hääräämään kallista opiskelijalippusta, kun tulen kuitenkin ajelemaan Csaba-Gyula väliä enää kolme viikkoa.

Tänään on kuitenkin huomattavasti parempi olo, olen ehkä hieman oppinut mukautumaan vähän "tulee mitä tulee, menee mitä menee" asenteeseen :D

En tiedä onko huonetoverini mahdollisesti lähtenyt jo kotiin, koska hänen matkalaukkunsa on kadonnut... lukujärjestyksen mukaan hänellä käsittääkseni olisi vielä huomenissa ohjelmaa. Noh, sen näkee illalla. Joka tapauksessa hän lähtee huomenna kotiin ja olen taas viikonlopun yksin. Ostin supersparista uikkarin huikealle 1000ftllä, joten pääsisin viikonloppuna vaikka kokeilemaan ekaa kertaa Gyulan spa:ta.

Eilen tosiaan kävin Tescossa ja Sparissa iltashoppailemassa ja päädyin lopulta odottamaan bussia 1,5h. Täällä toi julkinen liikenne ei ole ihan samaa kuin Helsingissä tai edes jossain Nokialla ;)

Saatan vähän poukkoilla päivissä, mutta yrittäkää pysyä mukana. Minusta on todellakin huojentavaa, ettei tarvitse taas muuttaa edestakaisin, ensinnäkin pidän tästä hostellista todella paljon, toisekseen täällä on toimiva pyykkihuolto, kolmanneksi on ihan mukava että läsnä on "paikallisia". Eilenkin toisen huoneen tytöt, Kitti ja Tími kirjoittivat kahvi&kaakopurkkeihin myös englanniksi mitä ne sisältävät. Awww. Osaan minä nyt kuitenkin sen verran unkaria ;) mutta se oli kaunis ele. Edelleen olen täällä pärjännyt lähinnä yksittäisillä unkarin sanoilla, englannilla ja huitomalla. Tänään jäin "kiinni" bussissa jonkun vanhan 1000ft käytöstä (olin saanut sen kaupasta!!!) mutta tilanne ratkesi sillä, että annoin vain 2000ft setelin... se 1000ft pitäisi käydä vaihtamassa pankissa tai postissa uuteen.

Ja ennenkö unohdan. Onnea onnea onnea tädin ensimmäinen pikkumurmeli 4v! Ilonalle unkarilaisia poskisuukkoja ja rakkautta!

Ajatella, että vielä hetki sitten olit perheen ainokainen ja nääääin pikkuriikkinen

 

Koetin tänään etsiä myös yhtä tuliaisideaani, mutta joko se oli poistettu näyteikkunasta tai olin vain sokea... pitää katsella huomenna tai tänään illalla tarkemmin.