No, onhan tämä nyt aika pettymys, sinnikkäistä ahdisteluistani huolimatta näyttää siltä, että loppuetappini on vain oleilua ja "tee mitä haluat". Ihan cool muuten, mutta haluaisin tehdä töitä.

Olen pyytänyt niitä Györistä, olen kaksi kertaa ahdistellut Lucaa asiasta, mailannut Suomeen kv-koordinaattorille ja Tiborille... nada.

Moni varmaan sanoisi, että "no mutta eikös oo kiva ilmainen loma". Jos haluaisin lomaa, pakkaisin mieheni mukaan, säästäisin rahaa ja viettäisin lomaa - vai olisiko teistä lomaa istua yksin hostellilla ilman rahaa (koska hostelli maksaa n. kuusinkertaisesti sen mitä luvattiin) kaksi viikkoa.

Ei auta, täällä ollaan, joten paras kai yrittää nauttia. Varmasti vapaa-aikaa tosiaan olisikin mukava viettää jos olisi millä mällätä, suurinta hupiani onkin viereisen ostoskeskuksen kauppojen ratsaaminen, mutta tiedän - ja olen laskenut, että tässä tilanteessa ei vain ole varaa siihen.

Alkuperäisesti minulle luvattiin majoitus 50-70eurolla/kk, ja en tiennyt matkustavani.

1. Majapaikka 66e/kk (sis. pesulan 100ft/pesu, mutta myös 3 kämppäkaveria - joka ei ollut pelkästään huono asia :)

2. Majapaikka 157e/2,5vkoa

3.Majapaikka 430euroa/kk

Jokainen voi laskea siitä päästään kuinka monta satasta mun budjetti heitti miinukselle tämän jälkeen + kaikki juna- ja taksimatkat jotka jouduin maksamaan itse.

Ainiin ja Kelahan tosiaan rokotti 100euroa marraskuun opintotuestani "alentuneen vuokratason" takia... siitä lähti kyllä valitusta.

Mutta jotain iloistakin :)  olen ostanut niillä rahoilla mitä on paljon kivoja tuliaisia ja juttuja itselleni, sekä Orsi (joka on täällä "kontaktini") lupasi selvittää maksaako kylpylässä lilliminen mitä porukoille ja ehdottelee myös kivoja baareja/ravintoloita/illanviettopaikkoja jos sitten halutaan lähteä ulkoilemaan.

Ilmoittauduin eilen myös Dancehall reggae-kurssille, joka alkaa tammikuussa ja kestää 18 viikkoa. Normihinta kurssille olisi ollut 144, mutta nopean varaajan etuna + opiskelija-alennus kurssi tuli maksamaan minulle 107euroa. Ihana päästä vihdoinkin liikkumaan ja opiskelemaan jotain sellaista mikä ihan oikeasti kiinnostaa!

www.youtube.com/watch

Kotiin 17 päivää :)