Eipä näissä kahdessa päivässä ole kauheasti kertomista, olen ollut lähinnä hostellilla ja tehnyt käännöstyötä makaamisen ohella ;)

Eilen lähdin käymään Gyulassa ostoksilla ja löysinkin muutamalle rinsessalle tuliaisia ;) tai ne ovat joko tuliaisia tai sitten joulupukin tuomisia en ole vielä päättänyt. Samaisesta kaupasta löysin aivan mielettömän ihanat kengät, alle 3000ft, synteettiset mustat korkkarit joissa peeptoe ja varvasaukon päällä blingbling rusetti. Korko oli vielä hyvässä kohtaa kantapään alla ja tuki jalkaa ja tuntuivat tosi päheiltä jalassa ja näyttivät hyvältä...

No, laittaessani kenkiä laatikkoon toisesta kengästä irtosi koko hemmetin ruusuke irti! Ja samaa mallia ei ollut enää minun kokoani, vähänkö... veetutti. Olivat niin mageat ja olisin juuri sellaiset halunnut, mutta omistajat eivät puhuneet englantia enkä viitsinyt pantomiimillä alkaa esittämään mitä halusin. Akseli totesikin, että olisko ne sit olleet hyvät jos hajosivatkin heti kättelyssä mutkun mutkun... ne oli halvat ja seksikkäät! :D

Lisäksi hain itselleni toisen vihkon, jotta erotin vihkoni "työvihoksi" ja "kotivihoksi". Ensimmäinen nyt kertookin mitä siellä on, mutta toisessa on aikatauluja, naistenvaivakirjanpitoa, tuliaislaskelmia ja korttilaskelmia. Mä olen tarkka tapaus ;) Hain vielä 3l vissyvettä ennenkö lähdin takaisin hostellille.

Eilen ja tänään on ollut tosi pimeitä pilviä, mutta vasta huomiseksi on luvattu sadetta.

Tänään sama homma, olen tehnyt käännöstä ja pesin alakerrassa pyykkiä. Huonetoverini lähti jo tänään kotiin, joten olen levitellyt kamani ympäri asuntoa kuivumaan :) Äsken kävin Nonstopissa joka on lähinnä oleva 24h auki minimarket. Ostin vessa- ja talouspaperia, 1,5l jäävettä ja pullon valkkaria... maksoi alle 6euroa koko satsi. Elämä on epäreilua ;)

Mulla oli pari päivää sitten? pieni ongelma ko. kaupan kassaneidin kanssa kun en ymmärtänyt häntä eikä hän minua, mutta tänään meni jo sujuvammin. Summa oli 20 forinttia enemmän kun olin laskenut, joten kesti hetken kaivaa kolikot... mutta sain kokoon ja sitten hän sanoi ettei ollut tarpeeksi rahaa (ymmärsin ilman kieltäkin) mutta tajusi heti itse että oli laskenut väärin :) kaik ok.

Minulla on ollut tapana matkalla Nonstoppiin silitellä yhdessä talossa olevia beagleja. Siellä on pieni pentu ja isompi, molemmat uroksia. Ovat tosi ihania, vaikka joutuukin rautaportin välistä silittelemään. Pentu on hirveä nuoliainen :) Bussipysäkkiä vastapäätä on sitten yksi jättiläiskoira (en tiedä rotua) ja sen kaverina pikkuinen musta makkara, kuin mäyris. Ovat hassu pari! Niitä ei tosin uskalla silittää koska ovat selkeästi vartiossa.